>
Ukázat telefon
800 247 365
cz

Kolová rypadla jsou zpět!

Nová modelová řada u nás stále oblíbenějších „kolovek” obsahuje dva modely se standardní zádí WX140E a WX160E plus dva kompaktní modely WX155E SR a WX175E SR. Největší konvenční typ (WX210E) bude na trh uveden dodatečně. Co se týče provozních hmotností, pak u modelu WX140E je to v závislosti na typu výložníku (mono, dvoudílný) od 14,9 do 15,9 tun (varianta bez zadních stabilizačních patek); u typu WX160E se bavíme o kategorii od 17,6 do 18,4 tuny.
Modely WX140E a WX160E je možné si v rámci DEMO programu zapůjčit. 
VYSOKÁ UŽITNÁ HODNOTA
A na co se u těchto nových rýpadel můžeme těšit? Předně je to vysoká užitná hodnota, která je jednak dána celkovou koncepcí stroje (dobře nakonfigurovaná kolová rýpadla jsou multifunkčními stroji par excellence), za druhé také kvalitními „vnitřnostmi” (myšleno klíčové hydraulické a motorové komponenty) a v neposlední řadě i nadčasovým oku lahodícím designem, který byl dobře viditelný už na zmíněných pasových rýpadlech řady E. Mimořádně vyladěná je hydraulika s inteligentním systémem řízení, přičemž hlavními dodavateli jsou v tomto případě „těžké váhy” jako je Bosch Rexroth nebo Kawasaki. Hladký průběh prací a bezeztrátový provoz si vezme na starost speciální software (Load Independent FlowSharing). Ke zmíněné vysoké užitné hodnotě počítáme i životnost stroje. Zde padla sázka též na osvědčené dodavatele – těžké nápravy řady ZF umožní bezpečnou práci jak ve ztížených terénních podmínkách, tak rychlý pojezd po zpevněných komunikacích. K dobré průchodnosti terénem vybavil výrobce nové kolovky výkyvnou přední nápravou, přičemž hydraulické stabilizátory nápravy jsou ovládány buď automaticky, nebo manuálně z kabiny. Převodovka je klasický dvourychlostní hydrostat.​
EKOLOGICKÝ PROVOZ
Co se týče vybraných provozních režimů, v automatickém pojezdovém módu je maximální rychlost 35 / 38 / 40 km/h, v režimu nízké cestovní rychlosti 10 km/h a v nabídce nechybí ani plazivý pojezd (například pro práci s asfaltovou frézou). V tomto případě nerozjedete stroj vyšší rychlosti než 3 km/h. Poměrně zajímavá je uváděná stoupavost 70 %. Řeč musíme stočit samozřejmě také k motorům, u kterých padla volba na moderní nízkoemisní jednotku Cummins B4.5, což je přeplňovaný vzduchem chlazený čtyřválec s elektronicky řízeným vysokotlakým vstřikem Common-Rail. Co se týče emisí, aby stroj vyhověl čím dál náročnějším požadavkům úředníků v Bruselu, je vybaven dnes už svatou trojicí DOC + DPF + SCR, tedy systémem oxidační katalytické redukce, DPF filtry a tzv. „močovinou”. Potěší absence EGR ventilu a pak také fakt, že podobné systémy jsou u CASE  bezporuchové a bezúdržbové. Rovněž zajímavá je i možnost upravit použitý motor Cummins tak, aby zvládal spalovat kromě konvenční nafty také celou řadu druhů bionafty, HVO (hydrogenovaný rostlinný olej) a další syntetické druhy paliv. Rozumné řešení vzhledem k faktu, že emisní normy a nařízení (a s tím spojené dotační tituly) se rok do roku mění jak aprílové počasí.
VÝBAVA A FUNKCE
Kabina je klasická, dobře posazená k nástavbě, se kterou opticky tvoří jeden dokonalý celek. Uvnitř najdeme vše, co v současnosti pokládáme u značek vyšší střední třídy za standard. Docela nás potěšilo, že dle prvních obrázků bude barevný displej ve spodní řadě vybaven klasickými tlačítky (přeci jen, 100% ovládání dotykem není v případě klíčových funkcí úplně praktické). Ovládací panely vypadají stejně jako třeba sedačky Grammer, volant nebo joysticky „prémiově”. Myslíme si, že strojník nových „éček” bude na svůj stroj náležitě hrdý. Co se týče bezpečnosti, vybavil výrobce nová rýpadla 360° kamerovým systémem (Maximum View Monitor) a volitelným zadním radarem. Nechybí tempomat nebo chytrá provozní palubní automatika CASE RideControl (za příplatek). ​V rámci základní konfigurace může uživatel volit z několika provedení, odlišujících se mezi sebou uspořádáním předních a zadních radlic a předních a zadních stabilizačních podpěr. Vyjma modelu WX175E SR, který bude dodáván pouze s dvoudílným kloubovým výložníkem, jsou všechny modely k dispozici buď s mono nebo dvoudílným výložníkem.